חשיבות ה''שובע''

בניגוד לחשיבה המקובלת, הרזיה ורעב לא הולכים ביחד. רוצים לרדת במשקל? רוצים לשמור על משקל נמוך? אתם חייבים להרגיש שבעים עם תזונה מאוזנת ותחושת שובע.

הגוף שלנו הוא מכונה פלאית. בכל מה שקשור בתחושה של רעב ושובע, הגוף שלנו מצויד במנגנונים פיזיולוגיים מתוחכמים, שמטרתם לווסת את כמות האנרגיה שאנחנו מכניסים לגוף, בהתאם לצרכים שלנו. פירוש הדבר שרעב הוא הדרך של הגוף לאותת לנו "אני זקוק לאנרגיה". תחושה של שובע פירושה "יש מספיק אנרגיה".

בעבר טענו המומחים שכדי לרדת במשקל אין ברירה אלא להסתובב עם קיבה מעט מקרקרת ולעיתים לסבול קצת רעב. כיום כבר יודעים שכדי להוריד משקל ולשמור עליו, אנחנו חייבים להרגיש שבעים.

מחקרים הראו שתחושה של שובע לאחר ארוחה מפחיתה את כמות הקלוריות שאנו צורכים ותורמת לתהליך של הרזיה נכונה ולשמירה על המשקל הנמוך. תחושה של שובע מסייעת לנו לשמור על הרגלי אכילה מסודרת, להפסיק לנשנש בין הארוחות ובלילה, ולהקטין את כמות המזון שאנו אוכלים בארוחות. אז כשהמוח שבע, קל יותר לרדת במשקל. אבל כיצד יודע המוח שהגיע הזמן להפסיק לאכול?

ברור לכולנו שתחושות של רעב ושל שובע מקורן במוח. אבל כיצד מתנהלת התקשורת בין מערכת העיכול והמוח? כיצד יודע המוח שהגיע הזמן לאכול? וכיצד הוא יודע שהגיע הזמן להניח את המזלג בצד? התשובה היא הורמונים שמפריש הגוף.

מערכת העיכול שלנו מפרישה הורמונים המגיעים למוח ומתורגמים לתחושה של רעב או שובע. כשהקיבה ריקה מופרש ממנה הורמון המגרה במוח את מרכז הרעב. לדוגמה, כשרמת הסוכר בדם שלנו יורדת, המוח מקבל מיד מסר של מחסור באנרגיה, ושולח אותנו אל המטבח.

תחושה של שובע גם היא מקורה בקיבה. התרחבות של הקיבה מורידה את ההפרשה של הורמון הרעב, ונוכחות של מזון במערכת העיכול מעוררת הפרשת הורמונים המגרים את מרכז השובע במוח.

גם מערכת העצבים שלנו משחקת תפקיד חשוב, ומעבירה למוח שדרים עצביים של "הגיע הזמן לחדש את מלאי האנרגיה" או "הגיע הזמן להפסיק לאכול". על שרירי הקיבה שלנו יש רצפטורים המגיבים למתיחה של הקיבה בהתאם לדרגת המילוי. כשהקיבה מתמלאת, החיישנים בשרירי הקיבה מתחילים לאותת למוח, ולאט לאט המוח מבין שהקיבה מלאה.

מה משפיע על תחושת שובע?

מחקרים הראו שתחושת השובע שלנו אינה מושפעת רק מכמות המזון הנאכלת. מלבד הכמות, גם המרכיבים הללו משפיעים על תחושת שובע:

  • כמות החלבונים בארוחה.
  • כמות וסוג הפחמימות או הסוכרים.
  • כמות הסיבים התזונתיים.
  • נפח הארוחה.

רעב, שובע וסיבים תזונתיים

אכילה של מזונות עשירים בסיבים תזונתיים מעודדת תשדורות של "אני שבע/ה" למוח. סיבים תזונתיים סופחים מים, מאטים את קצב כניסת הסוכר לדם ומשהים את תנועת המזון במערכת העיכול. אכילה של ארוחה עשירה בסיבים מקדימה את תחושת השובע ושומרת עליה לאורך זמן. זוכרים את החיישנים שהזכרנו מקודם? סיבים תזונתיים מותחים את הקיבה, והחיישנים שעל שרירה מאותתים למוח שהגיע הזמן להפסיק לאכול ולחפש קיסם שיניים.

הקיבה מאותתת למוח: "אני רעבה"

ברור לכולנו שתחושות של רעב ושל שובע מקורן במוח. אבל כיצד מתנהלת התקשורת בין מערכת העיכול והמוח? כיצד יודע המוח שהגיע הזמן לאכול? וכיצד הוא יודע שהגיע הזמן להניח את המזלג בצד? התשובה היא הורמונים שמפריש הגוף.

מערכת העיכול שלנו מפרישה הורמונים המגיעים למוח ומתורגמים לתחושה של רעב או שובע. כשהקיבה ריקה מופרש ממנה הורמון המגרה במוח את מרכז הרעב. לדוגמה, כשרמת הסוכר בדם שלנו יורדת, המוח מקבל מיד מסר של מחסור באנרגיה, ושולח אותנו אל המטבח.

תחושה של שובע גם היא מקורה בקיבה. התרחבות של הקיבה מורידה את ההפרשה של הורמון הרעב, ונוכחות של מזון במערכת העיכול מעוררת הפרשת הורמונים המגרים את מרכז השובע במוח.

גם מערכת העצבים שלנו משחקת תפקיד חשוב, ומעבירה למוח שדרים עצביים של "הגיע הזמן לחדש את מלאי האנרגיה" או "הגיע הזמן להפסיק לאכול". על שרירי הקיבה שלנו יש רצפטורים המגיבים למתיחה של הקיבה בהתאם לדרגת המילוי. כשהקיבה מתמלאת, החיישנים בשרירי הקיבה מתחילים לאותת למוח, ולאט לאט המוח מבין שהקיבה מלאה.

"שובע" הוא המוצר היחיד בארץ המופק באופן טהור מצמח הקונג'אק, ללא תוספי לוואי שעלולים לפגום ביעילותו, ולכן הוא המוצר האפקטיבי ביותר לירידה במשקל ולדיאטה בריאה ומאוזנת.

הבהרה: אין במידע באתר זה תחליף להתייעצות עם רופא או רוקח בטרם רכישת מוצר 'שובע'. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש. מומלץ להתייעץ עם רופא או רוקח בכל הנוגע למטרות ואופן השימוש, תופעות לוואי ואינטראקציה עם תכשירים רפואיים אחרים.

cta_btn